fokus_bdp

Groundfloor Group/Ferenc Sinkó

Post.Sync

»(…) Moški (Szabolcs Balla), katerega osebnost ni točno določena (demagog, prodajalec, uradnik, motivator, politik?), prosti čas preživlja pred televizijo, kot mnogo drugih sodobnih ljudi. Ko se odmakne od zvoka televizije, vzpostavi svojo lastno zvočno resničnost in postane pripovedovalec v japonskem nemem filmu. Nastane zabavna kombinacija televizijske pop kulture, ki jo Szabolcs Balla, tudi igralec v madžarskem gledališču Cluj, posreduje s svojo veliko glasovno iznajdljivostjo.
Njegova protiutež je druga oseba, televizijski kameleon ali človek slikovna pika, ki jo igra Agota Székely. Gre za arhetipsko figuro, posrkano v televizijski zaslon, katere identiteta se je izgubila v zmedi podob, oseba brez vsebine, ki se ni sposobna izražati, saj so jo prekrile plehkosti s televizijskega zaslona. Tako nas predstava, čeprav gre navidez v glavnem za zabavo, spodbuja k razmišljanju. (…)« – Horatiu Damian/ovidiublag.ro

Prosxima Dance Company/Maria Coliopoulou

[Akcija] 8 - singularnost

»(...) Občinstvo se nagne naprej – dobesedno, saj vneto vrtenje plesalk ustvarja gravitacijo. Vzpostavimo nadzor nad sabo, se zravnamo, nato pa se spet nagnemo naprej. Tako predstava vpliva na nas vse do konca; (...) predstavo spremljamo z radovednostjo, razburjenjem, polni čutnega in vseobsegajočega estetskega zadovoljstva ...« – Nina Vangeli/Dance Zone Magazine, maj 2010

Via Negativa/Marko Mandić

Viva Mandić

V svojem uro trajajočem solo performasu Marko Mandić dobesedno iztisne svoje umetniško življenje v en sam kozarec znoja. Na dveh video platnih lahko simultano spremljamo njegove gledališke dosežke vse od začetka kariere pa do Prešernove nagrade 2009 in njegovo skrivno umetniško izkušnjo, ki jo je v dveh nočeh doživel v fundusu SNG Drama.

Oktana Dancetheatre/Konstantinos Rigos

Oblečeno Slečeno

Oblečeno/slečeno, zakrito/razkrito. Telo kot sredstvo za izražanje lepote ali obžalovanja je glavni element Rigosove predstave. Glavni osebi sta moška brez identitete, oblečena v vsakodnevna sodobna oblačila. Med predstavo jih hote ali nehote zavržeta in ostaneta goli telesi v prostoru, iz katerega je nemogoče pobegniti. Prostor brez predmetov poudarja otožnost, ki obdaja moška in zaradi katere je njuno prisilno sobivanje še bolj boleče.

Via Negativa/Kristian Al Droubi

Pogovor z umetnikom

O politični nemoči in izrabljenosti radikalizma v sodobni scenski umetnosti, o priznanju kot medijskem spektaklu, o imperativu užitka v sodobni postindustrijski družbi, o impotenci komunikacije, o nemoči subjektivizacije itd.
Kristian se z vprašanji o svoji umetniški impotenci spoprijema kot performer – svojih prepričanj ne zagovarja samo z besedo, ampak s celim telesom...

Alper Marangoz

Normalno

Kdor je normalen, se prilagodi. Skupina ustvarja svoja lastna pravila in ti se jih držiš. Če jih zavrneš, si zavrnjen.
Odstopanje od pravil je nenormalno. Preveč odstopanja vodi v kaos. Na koncu postane nenormalno tako pogosto, da se izkaže za normalno. Sama nenormalnost postane pravilo ...

Looping project/Marko Milić

Serija

»Marko Milić je zelo živahen plesalec – kot bi bil priključen na visoko napetost in ne bi mogel nehati... kot bi bil na trance partyju (...)« – blogspot

Dance Studio Zodijak/Kire Miladinoski

Bug's

»V osnovi je Bug's spoved – priznanje, ki presega ozke meje igralčevega monologa in bogati izpovedno vrednost z medijem sodobnega plesa. Izkaže se, da je spoved močno orodje za nalogo, pred katero se znajde igralec: temo te predstave izraziti na način, ki odraža njeno naravo.« – Milka Ivanovska, neodvisna kritičarka

Damaged/ Çağlar Yiğitoğullarí

Pljuvaj & Ljubezenska zgodba*

»Niz fizično grobih prizorov (na meji samopoškodbe), s katerimi želi avtor pri občinstvu izzvati močan čustven odziv in razbiti ustaljeno odrsko izvedbo (...) Zelo dobro in brezkompromisno delo z izrednim čustvenim nabojem.« − Igor Burić/www.dnevnik.rs, 25-11-10

»Umij se v lastnih solzah in zgradi cerkev svoje vere ali PLJUVAJ.« − Ekrem Pehlivan/Milliyet gazetesi blog'dan

Flota MS/Matjaž Farič, Milko Lazar

Srh

»(...) Prav skozi to razpoko šestdelne suite, ki jo je za predstavo napisal Milko Lazar, odlične plesalke – Mateja Rebolj, Rosana Hribar, Kaja Janjič, Manca Krnel in Ana Mrak – prehajajo skozi različna razpoloženja in utelešenja ženskih likov, pri čemer predstava ne učinkuje ilustrativno, ampak abstraktno (...) Intenzivna in mestoma impulzivna koreografija je predvsem v prvem delu osredotočena na seksualizirano oblo gibanje ramenskega dela in rok – tu gre še posebej opozoriti na Rosano Hribar –, vsaka posameznica pa izvaja tudi »lasten« arzenal gibalnih elementov (...)« − Mojca Kumerdej/Koža kot zvočna membrana/Delo, 10-11-09

Sezen Tonguz

Škrlatna

»Projekt je nastal iz želje ponovno najti stvari, ki tvorijo del bližnje preteklosti, in hkrati izzvati kritično razmišljanje o konceptih prenašanja, interpretacije in zadrževanja v sodobnem plesu in poustvarjanju. (...) Tako se prenašanje ne odvija samo s podajanjem koreografskega materiala, ampak v osnovi skozi analizo in izmenjavo ustvarjalnega procesa, vključno z velikim številom povezav (prekinjenih in neprekinjenih, vidnih in nevidnih) ter podatkov, ki jih lahko nastopajoči poustvarijo.« – Margarida Bettencourt

Ivo Dimchev

I-on

»Lani poleti me je g. West prosil, naj ustvarim video posnetka za njegovi adaptivni skulpturi kot primer, kako lahko občinstvo v galerijah uporabi te objekte. Kmalu me je začelo zanimati, kako je mogoče Westove skulpture prilagoditi kontekstu odra, gledališča in koreografije.« – I. D.

»Ni važno, ali je umetnost lepa. Pomembneje je, kaj lahko z njo naredite.« – Franz West

Exodos Ljubljana/Snježana Premuš

Zgodbe o telesu: MOVE-AS

Četrta predstava iz cikla Zgodb o telesu govori o moškem. O njegovem telesu, o poetiki komunikacije moškega telesa skozi gibanje in o izražanju moči, ranljivosti, zmožnosti in osebnosti skozi gib.

Compagnie Krassen Krastev/Krassen Krastev

Si osamljen nocoj?

Raziskovanje univerzalnega vprašanja osamljenosti; intimnega, fizičnega pristopa, ki poudarja odnos med posameznikom in drugimi, med Sabo in Drugim (drugim polom), med pozitivnim in negativnim, med upanjem in obupom. Predstava se osredotoča na čustveno prikrajšanost ali čustveni zlom Bitja v njegovi največji žalosti, ki jo čuti zaradi pomanjkanja Drugega in – kakor namiguje naslov – v samoti noči ...

DUM/Mateja Bučar

Bila bi palma

»(...) V drugem delu gibalno izvedbo sočasno nadgrajujejo projekcije svetlobne ostrokotne površine, v katero je »vsajena« plesalka, ter sence, ki okoli nje fluidno drsijo. Prav gibalna zamejenost plesalke (...) uprizarja razdvojenost subjekta (...)« – Mojca Kumerdej/Delo, marec 10

Prihodniki

Azra Ibrahimović
Vacumess
Igor Koruga, Aleksandar Georgiev
Hraniti pri sobni temperaturi
Aleksandra Spasova
Od njih do večnosti

Paul Dunca

S temi telesi smo šli, kolikor se je dalo daleč

»(…) Trije športniki, ki so postali pevci, se pogovarjajo in razbijajo klišeje o tekmovanjih, športnih dogodkih in svojih zmagovalnih telesih, ki zapeljujejo s popolnostjo in glamurjem, hkrati pa so polna nepopolnosti in železnih ploščic zaradi poškodb. Kaj se skriva za popolnim telesom, h kateremu si prizadevajo celotni narodi? Krajša noga, nevidna kovina, trenutki agonije, prikriti z najlepše zaigranim nasmeškom.« – Mihaela Michailov/Europe Is Moving

Emanat, Ferlin/Matija Ferlin

Sad Sam /Almost 6/

»Performer brez virtuoznosti, ki jo v enem od aksiomov svojega ustvarjanja prav tako eliminira, učinkovito uprizarja otroške norčije. A te nikakor niso naivne, ampak zaradi posnemanja vzorcev iz sveta odraslih dobivajo srhljivo noto. In točno tu se predstava venomer giblje – med norčavostjo in srhljivostjo, za katerima se kaže zavest o odločilnih postopkih oblikovanja osebnosti v ranem otroštvu, tako podrobno tematiziranih v psihoanalitičnih diskurzih.« – Lea & Pia/Radio Študent, 3-2-09

De Facto, 1er stratagème/Giuseppe Chico, Barbara Matijević

Jaz 1984

Psevdoznanstveno popotovanje v leto 1984, slikovito predstavljeno prek jezika in risbe.

Serial Paradise Company, Gabriela Tudor Foundation/Cosmin Manolescu

Supergabriela

»Bilo je vznemirljivo, lepo in čudno. Pri vsem dimu in glasbi v kombinaciji z umirjenostjo in obupom je bilo, kot bi se znašel v neke vrste surrealističnem zloveščem nočnem klubu – vicah. (...) Duet raziskuje prvobitna čustvena stanja hrepenenja, ločitve, strahu in pohote; solo pa se je osredotočil izključno na izgubo in osamo. Vendar se vsi koščki sestavijo v nekakšno nelogično podzavestno povezavo. (...) Supergabriela je na neki način dogodek. Je lepo, ganljivo in vznemirljivo delo, pri katerem je točen pomen vedno samo malce izven tvojega dosega.« – Andy Horwitz/Supergabriela na PS122/CultureBot, november 2010

tags: 

bottom-slo

loading