fokus_bdp
Groundfloor Group/Ferenc Sinkó
Post.Sync
»(…) Moški (Szabolcs Balla), katerega osebnost ni točno določena
(demagog, prodajalec, uradnik, motivator, politik?), prosti čas
preživlja pred televizijo, kot mnogo drugih sodobnih ljudi. Ko se
odmakne od zvoka televizije, vzpostavi svojo lastno zvočno resničnost in
postane pripovedovalec v japonskem nemem filmu. Nastane zabavna
kombinacija televizijske pop kulture, ki jo Szabolcs Balla, tudi igralec
v madžarskem gledališču Cluj, posreduje s svojo veliko glasovno
iznajdljivostjo.
Njegova protiutež je druga oseba, televizijski kameleon ali človek
slikovna pika, ki jo igra Agota Székely. Gre za arhetipsko figuro,
posrkano v televizijski zaslon, katere identiteta se je izgubila v zmedi
podob, oseba brez vsebine, ki se ni sposobna izražati, saj so jo
prekrile plehkosti s televizijskega zaslona. Tako nas predstava, čeprav
gre navidez v glavnem za zabavo, spodbuja k razmišljanju. (…)« – Horatiu
Damian/ovidiublag.ro
FERENC SINKÓ je diplomiral na Oddelku za gledališče in televizijo na Univerzi Babes-Bolyai leta 2002, na katerem zdaj tudi poučuje. Bil je član madžarskega državnega gledališča Cluj. Igral je v dramah Čehkova, Shakespeara, Buchnerja, Ibsena, Euripidesa itd., sodeloval pa je s slavnimi romunskimi in mednarodnimi gledališkimi režiserji, kot so: Andrei Şerban, Silviu Purcărete, Gabor Tompa, Mihai Măniuţiu, David Zinder. Delal je tudi kot koreograf gledaliških iger in sodobnoplesnih predstav v produkciji skupine GroundFloor Group: Sporočilo (Message, 2009), Sončni zahod (sunSET, 2007) in Vzorci (Samples, produkcija AltArt Foundation; 2008, Cluj; 2010 v Istanbulu in Sofiji). Sodeloval je na plesnih delavnicah umetnikov, kot so Ray Chung, Martin Koegh, Andrew Harwood, Scott Wells, David Zambrano, Jess Curtis, Kurt Koegel, Alicia Grayson, Thomas Kampe, Chris Aiken, Nita Little in Ko Murobushi ter na igralskih delavnicah z Davidom Zinderjem, s Tadeusom Bradeczkijem in z Yoshijem Oido. Udeležil se je programa danceWEB (2004, mentor Mark Tompkinson). Je tudi soustanovitelj in predsednik združenja GroundFloor Group Association.
koreograf: Ferenc Sinkó • plesalca: Szabolcs
Balla, Agota Székely • oblikovanje: András Szabó • video: Tihamér Török •
zvočno oblikovanje: Szabolcs Balla • pomočnik režiserja: Noémi Vajna •
produkcija: Groundfloor Group • podpora: The National Dance Center of
Bucharest • obleko Szabolcsa Balle podaril Steilmann • posebna zahvala:
Corso Café & Bistro, Smaranda Almăşan
foto: István Biró •
Prosxima Dance Company/Maria Coliopoulou
[Akcija] 8 - singularnost
»(...) Občinstvo se nagne naprej – dobesedno, saj vneto vrtenje plesalk ustvarja gravitacijo. Vzpostavimo nadzor nad sabo, se zravnamo, nato pa se spet nagnemo naprej. Tako predstava vpliva na nas vse do konca; (...) predstavo spremljamo z radovednostjo, razburjenjem, polni čutnega in vseobsegajočega estetskega zadovoljstva ...« – Nina Vangeli/Dance Zone Magazine, maj 2010
Singularnost je v središču črne luknje, kjer je materija neskončno gosta, gravitacija neskončno močna, prostor čas pa neskončno ukrivljen. Tu nima več smisla govoriti o prostoru in času, še manj o prostoru času. V singularnosti prostor in čas, kot ju poznamo, prenehata obstajati.
Praxis [akcije] je serija modernih gibalnih predstav, ki nenehno ustvarjajo same sebe.
Dela iščejo navdih v nezavednem in prikazujejo žive oblike, katerih specifičnost se izraža s poetičnim jezikom giba. Naslov del je nastal zaradi potrebe po dejanjih, pri čemer po H. Arendt »akcija, v najširšem smislu, pomeni prevzeti pobudo, pričeti, nekaj spraviti v gibanje«.
[Praxis] akcije niso spektakli, ampak koreografski dogodki, vsakič enkratni in vedno v delu.
MARIA KOLIOPOLOU je bila štipendistka in študentka Labanovega centra
za gib in ples v Londonu, kjer je leta 1995 z odliko diplomirala iz
plesnega gledališča. Od leta 1996 je ustanovna članica, ena od
umetniških vodij, koreografinja in plesalka v plesni skupini Prosxima.
Na festivalu Nove Evrope leta 2008 v Pragi je za svoji solopredstavi Akcija 3 in Akcija 1.3 (Action 3, Action 1.3) prejela nagrado za koreografijo; na 4. mednarodnem festivalu plesnih duetov, 2005, nagrado občinstva za Razvalčkati (Walzing Apart); na festivalu Napolidanza Il coreografo Eletronico 2005 nagrado za koreografijo in performans za Trikrat (Three Times); na festivalu Strange Screen 2005 častno nagrado za plesni video Motodih (Motorbreath).
koreografka, avtorica: Koliopoulou Maria •
plesalki: Karmiri Nikoleta, Evgenia Sigalou • glasba, zvočno
oblikovanje: Yannis Isidorou • svetlobno oblikovanje: Thomas
Economacos • kostumografija: Adonis Volanakis • scenografija:
Konstantsia Sarafianou • produkcija: Prosxima Dance Company
foto: Miltos Athanasiou & Vojtìch Brtnický
Via Negativa/Marko Mandić
Viva Mandić
V svojem uro trajajočem solo performasu Marko Mandić dobesedno iztisne svoje umetniško življenje v en sam kozarec znoja. Na dveh video platnih lahko simultano spremljamo njegove gledališke dosežke vse od začetka kariere pa do Prešernove nagrade 2009 in njegovo skrivno umetniško izkušnjo, ki jo je v dveh nočeh doživel v fundusu SNG Drama.
Z odgovori Marko ostaja radikalen in brezkompromisen: 1. Zase. 2. Meni. 3. Sebi. Viva Mandić! Ekshibicionist, narcis, norec, intelektualec, žival, egoist, artist.
VIA NOVA je serija predstav (do zdaj sedemnajst del), ki se ukvarja z vprašanji o odnosu med starim in novim, ustvarjanjem in uničevanjem, teorijo in prakso, sodobnostjo in tradicijo, prisotnostjo in odsotnostjo ...
MARKO MANDIĆ: Rojen leta 1974. Diplomiral na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Študijsko se je izpopolnjeval na The Lee Strasberg Theatre Institute v New Yorku in v HB Studiu. Prejel je Študentsko Prešernova nagrado, Severjevo nagrado in dve Borštnikovi nagradi. Izbran za shooting star na berlinalu 2007. Je član SNG Drama Ljubljana. Reden gost neodvisne produkcije (Mini teater, Via Negativa ...)
zamisel: Marko Mandić, Bojan Jablanovec • izvajalec: Marko Mandić • besedilo: utemeljitev komisije za podelitev nagrade Prešernovega sklada za leto 2009 • režiser: Bojan Jablanovec • video I put a spell on you: odl. iz showreela M. Mandića; video Marko: Marko Mandić; video Mandić: Bojan Jablanovec (montaža odlomkov iz predstav SNG Drama Ljubljana, Mini Teatra, Cankarjevega doma, Gledališča Glej, AGRFTV in Vie Negative; video arhiv: Prodok teater Ljubljana) • fotografije: Tone Stojko, Peter Uhan, Fulvio Grissoni, Tit Košir, Matjaž Rušt, Jure Eržen, Blaž Samec, Mavric Pivk, Matej Družnik, Tadej Regent, Tomi Lombar, Voranc Vogel, Janko Mandić, Goran Antlej, Tina Ramujkić, Maja Slavec, fotodokumentacija Delo • glasba: Screamin’ Jay Hawkins, I put a spell on you • producentka: Špela Trošt • produkcija: Via Negativa, 2009 • podpora: Ministrstvo za kulturo RS, MO Ljubljana
Oktana Dancetheatre/Konstantinos Rigos
Oblečeno Slečeno
Oblečeno/slečeno, zakrito/razkrito. Telo kot sredstvo za izražanje lepote ali obžalovanja je glavni element Rigosove predstave. Glavni osebi sta moška brez identitete, oblečena v vsakodnevna sodobna oblačila. Med predstavo jih hote ali nehote zavržeta in ostaneta goli telesi v prostoru, iz katerega je nemogoče pobegniti. Prostor brez predmetov poudarja otožnost, ki obdaja moška in zaradi katere je njuno prisilno sobivanje še bolj boleče.
koreograf, avtor: Konstantinos Rigos • plesalca: Tasos Karachalios, Yannis Nikolaidis • koreografija, svetlobno oblikovanje, scenografija: Konstantinos Rigos • kostumografija: Natassa Dimitriou • dramaturgija: Xenia Aidonopoulou • pomočnik koreografa: Myrto Kontoni
Via Negativa/Kristian Al Droubi
Pogovor z umetnikom
O politični nemoči in izrabljenosti radikalizma v sodobni scenski
umetnosti, o priznanju kot medijskem spektaklu, o imperativu užitka v
sodobni postindustrijski družbi, o impotenci komunikacije, o nemoči
subjektivizacije itd.
Kristian se z vprašanji o svoji umetniški impotenci spoprijema kot
performer – svojih prepričanj ne zagovarja samo z besedo, ampak s celim
telesom...
VIA NOVA je delovna platforma, ki izvajalcem omogoča samostojno raziskovanje različnih strategij uprizarjanja: ples, predavanja, video, pogovori, dražbe, koncerti, radikalne telesne prakse, vizualno gledališče itd. Gre večinoma za predstave majhnega formata, ki so uprizorjene kot samostojni deli ali pa so povezane v nove celote in bolj kompleksne strukture, ki se neposredno osredotočajo na okvir, v katerem so predstavljene.
KRISTIAN AL DROUBI je iz Novega Sada, Srbija. Ukvarja se s plesom, fizičnim gledališčem in z uprizoritveno umetnostjo. Njegov enkratni izraz je bil odločilen za vsako predstavo, ki jo je ustvaril v okviru projekta Via Negativa (Incasso, Bi ne bi, Viva Verdi, Ne kot jaz, Out). V predstavi Incasso se je predstavil takole: »Po rodu sem mešanec. Po očetu imam sirsko in arabsko kri, po materi pa srbsko. Zato imam odličen genetski potencial. Kot najbrž veste, najboljši dirkalni konji prihajajo iz arabskih držav. Sem poznavalec tantričnih in taoističnih seksualnih veščin. Sem v vrhunski formi. Za seks porabim povprečno šestdeset minut. Pravijo, da sem podoben Johnnyu Deppu ... Po poklicu sem voznik tovornjaka, vendar zelo rad plešem. Moja rit je všeč tudi najzahtevnejšim ženskim in moškim občinstvom.«
vprašanja: na osnovi besedila dr. Bojane Kunst (Nemoč radikalne potrošnje, 2009) adaptiral Bojan Jablanovec • odgovori: Kristian Al Droubi in Bojan Jablanovec • izvajalec: Kristian Al Droubi z gostom • koncept, režija: Bojan Jablanovec • producentka: Špela Trošt • produkcija: Via Negativa • podpora: Ministrstvo za kulturo RS, MO Ljubljana
Alper Marangoz
Normalno
Kdor je normalen, se prilagodi. Skupina ustvarja svoja lastna pravila in ti se jih držiš. Če jih zavrneš, si zavrnjen.
Odstopanje od pravil je nenormalno. Preveč odstopanja vodi v kaos. Na
koncu postane nenormalno tako pogosto, da se izkaže za normalno. Sama
nenormalnost postane pravilo ...
ALPER MARANGOZ je študiral na Oddelku za glasbo in uprizoritvene umetnosti na Fakulteti za umetnost in oblikovanje Tehnične univerze Yildiz v Istanbulu. V letih 2002–5 je plesal pri plesnih skupinah Hürrem Sultan in Sultans. Leta 2007 se je pridružil programu kulturne izmenjave centra za uprizoritvene umetnosti John F. Kennedy v Washingtonu in New Yorku. Od leta 2006 je član plesnega projekta Zeynep Tanbay.
koreograf: Alper Marangoz • plesalci: Alper Marangoz, Bengi Sevim, Beril Şnöz, Evrim Akyay, Gül Batırbaygil, Mert Öztekin, Nil Batırbaygi, Suzan Alev • glasba: Burçin Vural • svetlobno oblikovanje: Arek Nişanyan • pomočnik: Seçil Demircan • repetitor: Gizem Erdem • kostumografija: Aygül Costumes Houses • produkcija: Alper Marangoz
Looping project/Marko Milić
Serija
»Marko Milić je zelo živahen plesalec – kot bi bil priključen na visoko napetost in ne bi mogel nehati... kot bi bil na trance partyju (...)« – blogspot
Kako naj razumemo, kaj je namen plesalca in kaj je namen občinstva? Kje lahko najdemo sporočila ali odgovore na žgoča družbena vprašanja, na primer o koncu suženjstva, prepovedi pitja in ženski volilni pravici?
V 1990-ih se je MARKO MILIĆ (rojen leta 1981 v Beogradu, Srbija) posvečal fotografiji in se udeleževal delavnic v kulturnem centru Stari Grad. Leta 2002 je začel ustvarjati lastne prestave. V letu 2006 je prejemal štipendijo DanceWEB na Dunaju. Do leta 2008 je večinoma nastopal v raznih produkcijah in sodeloval z avtorji iz Srbije, Hrvaške, Nizozemske, Nemčije in Bolgarije. V letih 2010 in 2011 predstavlja plesni Serijo in snuje novo produkcijo.
koreograf, plesalec: Marko Milić v sodelovanju z Davidom Wampachom • umetniški vodja: Martine Pisani • umetniška svetovalca: Andreja Široki, Olivier Hespel • glasba: Dušan Broćić • produkcija: LOOPING project • razvoj projekta: Uzès danse CDC • partnerja: TanzWerkstatt Berlin, O Espaço do Temp • podpora: program Kultura EU, CCN de Franche-Comté Belfort, Treffen Total
Dance Studio Zodijak/Kire Miladinoski
Bug's
»V osnovi je Bug's spoved – priznanje, ki presega ozke meje igralčevega monologa in bogati izpovedno vrednost z medijem sodobnega plesa. Izkaže se, da je spoved močno orodje za nalogo, pred katero se znajde igralec: temo te predstave izraziti na način, ki odraža njeno naravo.« – Milka Ivanovska, neodvisna kritičarka
Bug's je zgodba o eni sami osebi, o preobrazbi enega samega življenja. Sami se moramo odločiti, kakšen človek in katerega spola želimo biti... Bug's je zgodba o kraljici preobleke.
KIRE MILADINOSKI (1983) živi in dela v Prilepu, Makedonija. Leta 1998 je ustanovil plesni studio Zodijak za raziskovanje, produkcijo in izobraževanje na področju sodobnega plesa. Od leta 2003 je član plesnega ateljeja Lokomotiva. Na državnem festivalu sodobnega plesa Mak Dance – Kumanovo (2004, 2005 in 2006) je prejel nagrado za najboljšo koreografijo. Leta 2008 je študiral na plesni akademiji NOMAD, leta 2009 pa je bil štipendist programa DanceWEB na Dunaju. Lani je dobil makedonsko nacionalno nagrado za dosežke na področju plesa in kulture.
ideja, zasnova, koreografija: Kire Miladinoski • nastopa: Kire Miladinoski • pregled besedila: Kocho Andonovski • svetlobno oblikovanje: Elena Risteska • avtorska glasba, izbor glasbe: Kire Miladinoski • glas: Kliment Poposki • maska: Angela Dimoska, Filip Sharkoski • posebni učinki: Irena Todoroska • produkcija: Zodijak, Skopje, MK • koprodukcija: Lokomotiva, Skopje, MK • podpora: Ministrstva za kulturo Republike Makedonije; Nacionalnega kulturnega centra Marko Cepenkov
Damaged/ Çağlar Yiğitoğullarí
Pljuvaj & Ljubezenska zgodba*
»Niz fizično grobih prizorov (na meji samopoškodbe), s katerimi želi avtor pri občinstvu izzvati močan čustven odziv in razbiti ustaljeno odrsko izvedbo (...) Zelo dobro in brezkompromisno delo z izrednim čustvenim nabojem.« − Igor Burić/www.dnevnik.rs, 25-11-10
»Umij se v lastnih solzah in zgradi cerkev svoje vere ali PLJUVAJ.« − Ekrem Pehlivan/Milliyet gazetesi blog'dan
*Naslov je preveden v knjižno slovenščino, kar zna bolj zagrete raperje zmotiti.
Odkar je doštudiral igro, je ÇAĞLAR YIĞITOĞULLARİ član Mestnega gledališča Istanbul. Nastopa tudi v drugih projektih in sodeluje s koreografi, kot so Vava Stefanuscu, Ilyas Odman, Handan Ergiydiren itd. Je dobitnik nagrade Mladi talent leta IATC - Mednarodne zveze gledaliških kritikov (2010) in nagrade Afife za najboljšega stranskega igralca.
koreorafija, ples itd: Çağlar Yiğitoğullarí • umetniški vodja: Handan Ergiydiren • produkcija: Damaged
Flota MS/Matjaž Farič, Milko Lazar
Srh
»(...) Prav skozi to razpoko šestdelne suite, ki jo je za predstavo napisal Milko Lazar, odlične plesalke – Mateja Rebolj, Rosana Hribar, Kaja Janjič, Manca Krnel in Ana Mrak – prehajajo skozi različna razpoloženja in utelešenja ženskih likov, pri čemer predstava ne učinkuje ilustrativno, ampak abstraktno (...) Intenzivna in mestoma impulzivna koreografija je predvsem v prvem delu osredotočena na seksualizirano oblo gibanje ramenskega dela in rok – tu gre še posebej opozoriti na Rosano Hribar –, vsaka posameznica pa izvaja tudi »lasten« arzenal gibalnih elementov (...)« − Mojca Kumerdej/Koža kot zvočna membrana/Delo, 10-11-09
Kariera MATJAŽA FARIČA na področju plesa in koreografije se je začela v osemdesetih letih. S svojo prvo skupino Eastern Dance Project je nastopal v nizu svojih zgodnjih del: Šesti april in Zlom (1988), Rdeči alarm (89), Emotional (90), Icht (91). Leta 1988 je plesal v Baletnem observatoriju ZENIT v okviru skupine Rdeči pilot. Jeseni 1999, ko je Farič prvič uprizoril predstavo Terminal kot hišni koreograf Cankarjevega doma, se je oblikovala skupina Flota. Sledile so predstave 10 stopinj pod 0 (2000), Pohujšanje (2001), 3.olo in Govori mi svoje telo (oboje 2002), Krog v telesu – kvadrat v glavi (2003) ter Bari (2004). V tujini se je Farič uveljavil kot plesalec v amsterdamski skupini Testworks, kot koreograf v Studiu za sodobni ples v Zagrebu in s plesno skupino Diversions iz Cardiffa. Leta 2004 je s francosko skupino Compagnie Coline uprizoril predstavo BETA. Kot koreograf je sodeloval pri gledaliških in opernih predstavah v Sloveniji, na Hrvaškem in v Belgiji.
MILKO LAZAR je študiral klavir in saksofon na glasbeni akademiji v Gradcu (na oddelkih za klasično glasbo in jazz). Kasneje je na konservatoriju Royal Conservatory v Haagu študiral čembalo in baročno glasbo. Trenutno živi v Ljubljani, kjer sodeluje z Big Bandom RTV Slovenija kot solist na prvem alt saksofonu, dirigent in skladatelj. Skupaj z drugimi glasbeniki je ustanovil zasedbi Quatebriga in Štefbet Rifi, ki je še vedno dejavna. Izvaja tudi baročno glasbo na čembalu, zadnje čase pa se večinoma ukvarja s skladanjem, saj piše glasbo za razne komorne zasedbe in orkestre.
avtorja: Matajž Farič (koreograf), Milko Lazar (skladatelj) • plesalke: Rosana Hribar, Kaja Janjič, Katja Legin, Ana Mrak, Mateja Rebolj • pianist: Milko Lazar • glasbeniki: SToP – Slovenski tolkalni projekt (Franci Krevh, Barbara Kresnik, Matevž Bajde, Damir Korošec, Tomaž Lojen) • kostumografinja: Sanja Grcić • prostor in rekviziti: Manca Bajec • svetlobno oblikovanje: Borut Lampret • produkcija: Flota Murska Sobota • koprodukcija: Cankarjev dom, Flota Ljubljana, PTL • partner: Slovenska filharmonija • podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Odd. za kulturo MO Ljubljana
Sezen Tonguz
Škrlatna
»Projekt je nastal iz želje ponovno najti stvari, ki tvorijo del bližnje preteklosti, in hkrati izzvati kritično razmišljanje o konceptih prenašanja, interpretacije in zadrževanja v sodobnem plesu in poustvarjanju. (...) Tako se prenašanje ne odvija samo s podajanjem koreografskega materiala, ampak v osnovi skozi analizo in izmenjavo ustvarjalnega procesa, vključno z velikim številom povezav (prekinjenih in neprekinjenih, vidnih in nevidnih) ter podatkov, ki jih lahko nastopajoči poustvarijo.« – Margarida Bettencourt
Je dobro ali zlobno bitje?
Koliko je ženske v njej, ali obratno: koliko je živali?
Če bi bila bitje, kako bi se oglašala?
Kaj bi bila njena najljubša hrana?
Predstava Škrlatna temelji na avtorskem delu Composition with Nude and Red
portugalske koreografinje Margaride Bettencourt, ki je bila premierno
uprizorjeno leta 1993 v programu Culturgest, posvečenem Isadori Duncan.
Ustvarjalni proces in fizična praksa izvirnega dela sta bila prevedena v
drugo telo in drugačno kompozicijo.
Škrlatna je solopredstava
o ženski, ki si z jezikom telesa prizadeva razkriti svoj notranji svet.
Gre za izvedbo krožnega rituala, v katerem se postavljajo pod vprašaj
lastnosti, ki naj bi jih poosebljale ženske, na primer čistost,
nedolžnost in plodnost.
Serija dejanj razkriva prehajanje iz enega stanja v drugega, med tem ko
se napetost povečuje z navdušujočim raziskovanjem identitete v močni
atmosferi.
SEZEN TONGUZ (Balikesir, TR) živi in dela v Istanbulu in Lizboni.
Leta 2003 je diplomirala na Oddelku za okoljski inženiring na Tehnični
univerzi v Istanbulu. Od leta 2002 se redno udeležuje plesnih tečajev in
delavnic v plesnem studiu ÇATI, kjer se je izpopolnjevala v različnih
tehnikah z raznimi plesalci in koreografi.
Škrlatno je uprizorila v Lizboni, Istanbulu, Coimbri in Portu. Nastopala je v predstavi Dobri občutki, slabi občutki (Good Feelings Bad Feelings) Vere Mantero.
Njen interdisciplinarni od mesta uprizoritve odvisni projekt Memento na prodaj
(Memento For Sale) je bil izbran za program za gostujoče umetnike Forum
Dança. Sezen še vedno sodeluje s Seyhan Baysoy na projektu, ki sta ga
plesalki kot delo v razvoju uprizorili v programu lokalne selekcije
Plesne platforme v Istanbulu. Nedavno je sodelovala z vizualnima
umetnikoma Özlemom Günyolom & Mustafo Kuntom kot plesalka in
koreografinja videa Na odru (On the stage) za razstavo Nevidna igra v Istanbulu.
koreografija, ples: Sezen Tonguz • pomoč pri dramaturgiji: Margarida Bettencourt, Ali Moini, Acerina Amador • kostumografija, scenografija: Sezen Tonguz • fotografija: Vera Rodrigues, Claudia Mateus • producent: Sezen Tonguz • podpora: Forum Dança, Portugalska; program za gostujoče umetnike CENTA, Portugalska; ÇATI, Zveza sodobnoplesnih umetnikov, Turčija; Sibel Kutman Oral
Ivo Dimchev
I-on
»Lani poleti me je g. West prosil, naj ustvarim video posnetka za njegovi adaptivni skulpturi kot primer, kako lahko občinstvo v galerijah uporabi te objekte. Kmalu me je začelo zanimati, kako je mogoče Westove skulpture prilagoditi kontekstu odra, gledališča in koreografije.« – I. D.
»Ni važno, ali je umetnost lepa. Pomembneje je, kaj lahko z njo naredite.« – Franz West
Lani je Iva Dimcheva povabil, naj naredi video o dveh njegovih adaptivnih skulpturah kot vizualni primer, kako lahko v galeriji obiskovalci izkoristijo razstavljene objekte. Kaj hitro se je Ivo ogrel za možnost prilagodtive Westovih skulptur v kontekst odra, gledališča, koreografije. Nastalo je solistično performativno raziskovanje nekaterih od Westovih adaptivnih skulptur kot prvi del projekta X-on.
*prilegajoča skulptura: objekt iz mehkih materialov, ki se lahko prileže predmetom, telesu ali čemur koli že...
IVO DIMCHEV je bolgarski koreograf in izvajalec. Njegovo delo je ekstremna in barvita mešanica uprizoritvene umetnosti, plesa, gledališča, glasbe, risb in fotografije. Dimchev je avtor več kot 30 predstav in dobitnik številnih mednarodnih nagrad za ples in gledališče. Poleg svojega umetniškega dela je tudi poučeval na gledališki akademiji v Budimpešti (Madžarska), na plesnem konzervatoriju v Antwerpnu (Belgija), v programu DanceWeb na Dunaju itd. Je ustanovitelj in direktor fundacije Humarts v Bolgariji, organizira pa tudi vsakoletno državno tekmovanje v sodobni koreografiji. Oktobra 2009, ko je končal podiplomski študij uprizoritvenih umetnosti na akademiji Dasarts v Amsterdamu, se je Ivo Dimchev preselil v Bruselj, kjer je odprl svoje prizorišče, imenovano Volksroom.
izvedba: Ivo Dimchev v sodelovanju s Franzem Westom Franz West • produkcija: Volksroom, Humarts Foundation
Exodos Ljubljana/Snježana Premuš
Zgodbe o telesu: MOVE-AS
Četrta predstava iz cikla Zgodb o telesu govori o moškem. O njegovem telesu, o poetiki komunikacije moškega telesa skozi gibanje in o izražanju moči, ranljivosti, zmožnosti in osebnosti skozi gib.
SNJEŽANA PREMUŠ leta 1998 zaključi študij na LCDS, Master
Degree v koreografiji. Od takrat sodeluje s številnimi mednarodnimi
ustvarjalci (E.Claid, Lisa Nelson, M.Tompkins, I.Kovač, V.Globokar itd.)
v različnih projektih v Parizu, Berlinu, Glasgowu, Atenah etc. Kot
plesalka pleše z Yelp Co. (London-Atene), Elena Alonso (Berlin, Madrid),
EN KNAP, M.Bučar, Betontanz (Slovenija). Med 2003-05 koreografira v
predstavah S.Horvata: Alamut je 2005 nagrajen v Salzburgu. 2009 je povabljena v mednarodno izmenjavo in improvizacijski dogodek Dialogue v organizaciji Festivala Fabrika Europa Firence.
Svoje projekte razvija v smeri interaktivnih multimedijskih predstav (Amplified body, Dolly my body etc.) ter predstav osredotočenih na telo - Zgodbe o telesu: 4. Predstava Move As
2009 dobi nagrado publike na Bienalu slovenskega sodobnega plesa
Gibanica, v Ljubljani in se uspešno predstavi v na festivalih v
Avstriji, Grčiji, Makedoniji in na Madžarskem ter 2011 na Balkan
Platformi v Ljubljani.
koncept, koreografija: Snježana Premuš • plesalec gibalec: Primož Bezjak • svetlobno oblikovanje: David Orešič • glasbeni aranžma: Ivan Mijačević • kostumografija, fotografija, vizualno oblikovanje: Madster • tehnični vodja: Borut Cajnko • tehnična pomoč: ekipa PTL • produkcija: Exodos Ljubljana • koproducenti: Zavod federacija, PTL, Narodni dom Maribor, Stage
Compagnie Krassen Krastev/Krassen Krastev
Si osamljen nocoj?
Raziskovanje univerzalnega vprašanja osamljenosti; intimnega, fizičnega pristopa, ki poudarja odnos med posameznikom in drugimi, med Sabo in Drugim (drugim polom), med pozitivnim in negativnim, med upanjem in obupom. Predstava se osredotoča na čustveno prikrajšanost ali čustveni zlom Bitja v njegovi največji žalosti, ki jo čuti zaradi pomanjkanja Drugega in – kakor namiguje naslov – v samoti noči ...
Telo – golo ali oblečeno v spalno srajco, brezmadežno, osvetljeno ali potopljeno v temo – opisujejo njegove lastne sence. Telo postane plesoča senca, ki izraža melanholijo, bolečino zaradi odsotnosti: odsotnosti Drugega, Bitja in Plesa ...
Tri leta po ustanovitvi prve skupine za sodobni ples v Bolgariji, Amarante Dance Studio leta 1993, se je KRASSEN KRASTEV pridružil skupini Linga kot plesalec in pomočnik. Ustvari Točke naslona (Leaning Points, 2002, Festival de la Cité, Festival International de Danse de Lausanne) ter Možnosti visenja in Neviden nekako nekdo (Hanging Possibilities, The Invisible Somehow Someone, 2003, 2004; Festival Les printemps de Sévelin). Leta 2004 je sodeloval v programu DanceWEB Europe (Dunaj, Alain Buffard) in uprizori Slaba sorta (Bad Sort, ImPuls Tanz Festival). Od leta 2005 Krassen Krastev sodeluje z Bricem Lerouxem/Continuum vzw iz Bruslja. Najprej se je ukvarjal z Gravitacijo (Gravitates), kasneje pa je kot izvajalec in asistent sodeloval pri ustvarjanju Kvanta in Sola # 2 – Frekvence (Quantum, Solo #2 – Frequencies; KunstenFestival des Arts, Bruselj, Théâtre de la Ville, Pariz).
koreografija, uprizoritev, scenografija, kostumi: Krassen Krastev • glasba: Frédéric Morier, Vaughn De Leath - Are You Lonesome Tonight (1927) • svetlobno oblikovanje: Guillaume Gex, Krassen Krastev • produkcija: Compagnie Krassen Krastev • podpora: Loterie Romande, Fondation Suisse des Artistes Interprètes • zahvala: Ivan Pittalis, Stéphane Bonin, Pavlina Krasteva
DUM/Mateja Bučar
Bila bi palma
»(...) V drugem delu gibalno izvedbo sočasno nadgrajujejo projekcije svetlobne ostrokotne površine, v katero je »vsajena« plesalka, ter sence, ki okoli nje fluidno drsijo. Prav gibalna zamejenost plesalke (...) uprizarja razdvojenost subjekta (...)« – Mojca Kumerdej/Delo, marec 10
Predstava Bila bi palma so sanje o potovanju v eksotični svet, o drugem in drugačnem sanjskem življenju, medtem ko se v resnici soočamo z negibnostjo, nepremičnostjo in ukoreninjenostjo na eni sami določeni točki.
V tej realnosti poskušamo najti pot, ki združuje sanje in resničnost.
Predstava, ki lahko deluje tudi kot instalacija, temelji na gibu (plesu), ki se nenehno odvija v eni sami točki, ukoreninjen v središče prostora, pa vendar v nenehni interakciji z okolico.
MATEJA BUČAR je končala klasični in moderni ples na Baletni šoli Ljubljana ter na Mednarodnem plesnem centru Roselle Hightower (Cannes, FR), nadaljevala pa je tudi študij biologije na Univerzi v Ljubljani. Leta 1984 se je pridružila gledališču SNG Opera in balet Ljubljana, leta 1989 pa Plesnemu gledališču Ljubljana. Od leta 1992 ustvarja tudi kot samostojna koreografka: Ton ka, Cukrarna, Disciplina kot pogoj svobode, A. B. Sence, Ugodje v neugodju, DepenDance, Telborg, O kvadrat, Media Medici, Koncept Koncepta, Room&Road, Bratje Karamazovi - prva knjiga/Worldwide, Bratje Karamazovi – druga knjiga/Made in China, Sorry Out of Ideas, Bila bi palma, Zelena luč.
koreografija, ples: Mateja Bučar • svetlobno oblikovanje: Vadim Fishkin • glasba: Borut Savski, Errorist • besedilo: Renata Salecl • programska oprema: Miha Grčar, Miha Petelin • pomoč pri gibu: Mateja Rebolj • produkcija: DUM društvo umetnikov • podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Odd. za kulturo MO Ljubljana, freekoders.org
Prihodniki
Azra Ibrahimović
Vacumess
Igor Koruga, Aleksandar Georgiev
Hraniti pri sobni temperaturi
Aleksandra Spasova
Od njih do večnosti
Hraniti pri sobni temperaturi raziskuje pretirano čustveno odzivanje in njegovo mesto v družbi. Osredotoča se torej na zaznavanje patosa v sodobni družbi, vsakdanji znani pomen (prepotentno, prenapihnjeno izražanje čustev) želi razhroščiti prek drugačnih/novih pomenov (trpljenje, bolezen, strast, toplina, sublimno itd.).
Od njih do večnosti je dvajsetminutna miniaturka, nadrealistična minimalistična slika v duetu. Ne išče stika, do katerega pride med slikami, temveč išče, kar je povezano z notranjim prostorom žensk.
AZRA IBRAHIMOVIĆ se že od otroštva ukvarja s plesom. Pri 18-ih je uspešno opravila avdicijo in postala članica poklicnega gledališkega ansambla. Vzporedno je začela raziskovati ulično umetnost in postala prva ognjena plesalka v rodnem Novem Pazarju (SR). Pri 21-ih se je preselila v Sarajevo in začela sodelovati pri projektu Tanzelarija. Leta 2009 je z Elmo Selman razvila svoj prvi sodobnoplesni projekt z elementi ognja. Leta 2010 se je pridružila Mobilni akademiji za uprizoritvene umetnosti (MAPA), kjer se je izobraževala na področju fizičnega gledališča. Theydream, plesno-gledališka predstava, prilagojena prizorišču, je njen prvi neodvisni umetniški avtorski projekt (zamisel, izvedba, produkcija). Cilj: postati poklicna uprizoritvena umetnica.
IGOR KORUGA se aktivno ukvarja s sodobnim plesom, gledališčem,
performansom od leta 1998. Je član Stanice, leta 2006 ustanovljenega
servisa za sodobni ples iz Beograda. Leta 2009 je dobil štipendijo
programov DanceWEB in NOMAD Dance Academy. Nedavno je začel ustvarjati
lastna dela: …This Figuration in C-minor…, video ples I Wanted to Tell You Something (z Nino Zeljković), najbolj sveže pa je Hraniti pri sobni temperaturi (z Aleksandrom Georgijevim). Diplomiral je tudi iz socialno-kulturne antropologije na beograjski univerzi.
ALEKSANDAR GEORGIEV je diplomant plesnega gledališča Nove bolgarske
univerze v Sofiji. Udeležuje se različnih usposabljanj, mdr. leta 2009
programa NOMAD Dance Academy, kjer je koreografiral svoj prvenec Treshol (in process “d”) in problematiziral bolečino. V solu Heidi
se je osredotočal na neumnost in naivnost. Najnovejše delo je nastalo v
sodelovanju z Igorjem Korugo. Nad terminom ‘nomad’ je tako osupel, da
ga skuša udejanjiti.
ALEKSANDRA SPASOVA, plesalka in koreografinja, diplomantka plesnega
gledališča na Novi bolgarski univerzi v Sofiji, leta 09 dobitnica
posebne nagrade žirije za solo predstavo Rdeči glasovi na
Državnem tekmovanju v sodobni koreografiji Fundacije Humarts – Ivo
Dimchev. V Bolgariji sodeluje z nekaterimi najboljšimi koreografi:
Galino Borisovo, Christianom Bakalovim, BrainStoreProject, Petjo
Stoikovo, Teodoro Popovo.
Veliko veščin je pridobila na številnih delavnicah in pri izvedbah
projektov, kjer je sodelovala z Izabel Shad, Sibrigom Dokter, Iztokom
Kovačem, Gregorjem Luštekom, Jonom Jaspersom, Matejem Kejžarjem in
drugimi.
Paul Dunca
S temi telesi smo šli, kolikor se je dalo daleč
»(…) Trije športniki, ki so postali pevci, se pogovarjajo in razbijajo klišeje o tekmovanjih, športnih dogodkih in svojih zmagovalnih telesih, ki zapeljujejo s popolnostjo in glamurjem, hkrati pa so polna nepopolnosti in železnih ploščic zaradi poškodb. Kaj se skriva za popolnim telesom, h kateremu si prizadevajo celotni narodi? Krajša noga, nevidna kovina, trenutki agonije, prikriti z najlepše zaigranim nasmeškom.« – Mihaela Michailov/Europe Is Moving
Šport vedno škoduje ženski energiji; sliko v časopisu pa si ne zagotoviš s čednostjo, ampak z zmago.
PAUL DUNCA (1983, Bukarešta, RO) je diplomiral na nemškem Goethe inštitutu in na državni univerzi za gledališče in film I. L. Caragialeja (oddelek za koreografijo). Na U. N. A. T. C. v Bukarešti je študiral dramatiko. Sodeloval je z umetniki, kot so: koreografi Madalina Dan, Eduard Gabia, Maria Baroncea, Alexandra Pirici, Valentina del Piante, Mihaela Dancs, Ana Maria Costea, Iuliana Stoianescu in dramaturg Rui Catalao. Igral je v delih Nekaj izrecnih polaroidov in Bazen (Brez vode) (Some Explicit Polaroids, 2007; Pool (No Water), 2009, avtor Mark Ravenhill, režiserka Miruna Dinu) ter v filmu Scânteia (2009, režiser Hano Hoffer, scenarist Cristian Mungiu). V letu 2008 je vodil tudi oddajo na MTV, v kateri je predstavljal glasbene videospote. Od leta 2005 je Paul član skupine Ofensiva Generozitatii, pobude, ki želi z delom z različnimi skupnostmi pokazati, kako je umetnost pomembna za vse nas.
koreograf, avtor: Paul Dunca • plesalci: Mădălina Ghiţescu, Ştefan Cosma, Paul Dunca, Eduard Gabia • svetlobno oblikovanje: Catalin Nicolescu • producent: Paul Dunca • podpora: Nacionalni plesni center v Bukarešti
Emanat, Ferlin/Matija Ferlin
Sad Sam /Almost 6/
»Performer brez virtuoznosti, ki jo v enem od aksiomov svojega ustvarjanja prav tako eliminira, učinkovito uprizarja otroške norčije. A te nikakor niso naivne, ampak zaradi posnemanja vzorcev iz sveta odraslih dobivajo srhljivo noto. In točno tu se predstava venomer giblje – med norčavostjo in srhljivostjo, za katerima se kaže zavest o odločilnih postopkih oblikovanja osebnosti v ranem otroštvu, tako podrobno tematiziranih v psihoanalitičnih diskurzih.« – Lea & Pia/Radio Študent, 3-2-09
Sad Sam /Almost 6/ je tretji del solističnega niza, ki ga je začel Sad sam januarja 2004 v Amsterdamu.
MATIJA FERLIN je plesalec in koreograf, ki je študij koreografije in plesa zaključil na SNDO v Amsterdamu. Poleg sodelovanja s številnimi avtorji (Maja Delak, Ivica Buljan, Ame Henderson, Sasha Waltz, Keren Levi, Martin Bulter, David Zambrano, Mauricio Ferlin) ustvarja tudi lastne predstave, kratke filme in razstave, s katerimi gostuje po Evropi in Severni Ameriki. Trenutno živi in dela v Pulju na Hrvaškem. V letu 2010 je prejel nagrado hrvaškega gledališča za koreografijo predstave Nastop (Nastup), zmagovalno plesno predstavo v letu 2010 na Hrvaškem v kategoriji sodobni ples.
nastopa: Matija Ferlin • dramaturgija: Katja Praznik • svetlobno oblikovanje: Urška Vohar • scenografija: Artikl, Silvio Živković • kostumi: Artikl • sodelujoči: Alexandar Nussbaumer, Mauricio Ferlin, Maja Celija, Maja Delak • usklajevanje produkcije: Sabina Potočki • produkcija: Zavod EMANAT, Ljubljana, SI; Ferlin, Pulj, HR • koprodukcija: Chez Buswick, New York, US; Zavod Bunker, Ljubljana, SI • finančna podpora: Istrska županija, Ministrstvo za kulturo RS • pomoč: Tanzquartier Wien, KulturKontakt Austria (program za gostujoče umetnike)
De Facto, 1er stratagème/Giuseppe Chico, Barbara Matijević
Jaz 1984
Psevdoznanstveno popotovanje v leto 1984, slikovito predstavljeno prek jezika in risbe.
Jaz 1984 se poigrava s povezavami med avtobiografskimi dogodki in zgodovinskimi dejstvi ter se sprašuje, ali ima dandanes, ko se navidezni svet stalno širi, nasprotje med resničnostjo in domišljijo sploh še kakšno vrednost ali pa je postalo odveč.
Jaz 1984 je prvi del trilogije z delovnim naslovom: Teorija predstave, ki prihaja, ali Je edini način, da se izognemo pokolu, to, da postanemo avtorji te predstave?
Predstava je leta 2008 dobila posebno nagrado mednarodne žirije na festivalu INFANT v Novem Sadu (Srbija).
BARBARA MATIJEVIĆ (1978, Našice, HR) je študirala jezik in
književnost na Univerzi v Zagrebu (magisterij). Kot plesalka se je
izobraževala v Plesnem centru Hypaxis, Wilton (New Hampshire, US) in v
Mednarodnem centru za sodobni ples in performativno umetnost - ATHENA
pod umetniškim vodstvom Kililine Cremone (Zagreb, HR). Skupaj s Sašem
Božićem je ustanovila skupino De Facto.
Sodelovala je z Bojanom Jablanovcem (Via Negativa), Borisom Charmatzom
(Bocal) in Jorisom Lacostom (Purgatorij). Poučuje ples na Umetniški
akademiji v Osijeku (HR).
GIUSEPPE CHICO (1974, Bari, IT) je prvič nastopil v gledališču pri
desetih letih s skupino Abeliano Company pod vodstvom Tine Tempesta.
Nato se je izobraževal v gledališču Kismet z Robertom McNeerom in Tereso
Ludovico. Kot scenograf je sodeloval s Paolom Baronijem. Od leta 2000
živi v Parizu, kjer je študiral ples z umetniki, kot so Joao Fiadeiro,
Vera Montero, Julyen Hamilton, Mark Tompkins, Vera Orlock, Pooh Kaye, K.
J. Holmes in Olivier Besson. Kot plesalec je štiri leta ustvarjal v
skupini Mille Plateaux Associés, nato pa je sodeloval z Georgeom
Appaixom. V gledališču je sodeloval z Jorisom Lacostom.
avtorja: Giuseppe Chico, Barbara Matijević • nastopa: Barbara Matijević • produkcija: De Facto, 1er stratagème • koprodukcija: ZeKaeM, Zagreb, HR
Serial Paradise Company, Gabriela Tudor Foundation/Cosmin Manolescu
Supergabriela
»Bilo je vznemirljivo, lepo in čudno. Pri vsem dimu in glasbi v kombinaciji z umirjenostjo in obupom je bilo, kot bi se znašel v neke vrste surrealističnem zloveščem nočnem klubu – vicah. (...) Duet raziskuje prvobitna čustvena stanja hrepenenja, ločitve, strahu in pohote; solo pa se je osredotočil izključno na izgubo in osamo. Vendar se vsi koščki sestavijo v nekakšno nelogično podzavestno povezavo. (...) Supergabriela je na neki način dogodek. Je lepo, ganljivo in vznemirljivo delo, pri katerem je točen pomen vedno samo malce izven tvojega dosega.« – Andy Horwitz/Supergabriela na PS122/CultureBot, november 2010
Predstava je posvečena Gabrieli Tudor, Cosminovi menedžerki in ženi, ki je svoje delo opravljala s strastjo in predanostjo ter postavila veliko mejnikov v svetu romunske sodobne umetnosti.
COSMIN MANOLESCU je koreograf, izvajalec in kulturni manager iz
Bukarešte v Romuniji. Je izvršni direktor fundacije Gabriela Tudor
Foundation in umetniški vodja skupine Serial Paradise Company. Svoje
umetniško delo je uspešno predstavil na mednarodnih festivalih in
prizoriščih (Amsterdam, Barcelona, Bejrut, Bremen, Bukarešta, Dublin,
Firence, Liverpool, Lyon, New York, San Diego, Pariz, Porto, Rim itd.).
Prejel je več nagrad in štipendij, na primer nagrado Sorosovega centra
za sodobno umetnost za razvoj sodobnega plesa v Romuniji (1998),
štipendijo CEC Artlink (2002) in nagrado SACD Nouveau Talent Choregraphie (Pariz, 2005).
Manolescu je soustanovitelj in soorganizator Balkanske plesne platforme
ter izvršni direktor romunske mreže ArtistNe(s)t, ki jo je Gabriela
Tudor ustanovila leta 2006.
dreams.land; zasnova, režija: Cosmin
Manolescu • koreografija: Cosmin Manolescu v sodelovanju z
nastopajočima • nastopata: Camille Mutel in Litsa Kiousi • zunanji
pogled: Gabriela Tudor • glasbeni izsečki: Nick Cave, Arvo Part, Ana
Piuariu • svetlobno oblikovanje: Lutz Deppe
superGabriela; ideja, izvedba: Cosmin Manolescu • glasba: Nouvelle Vague, Mondial
produkcija: Serial Paradise Company/Gabriela Tudor Foundation •
finančna podpora: Sibiu & Luksemburg in Grande Region - evropska
prestolnica kulture 2007, center Centre de Creation Choregraphique
Luxemburgeoise - 3 CL, Nacionalni kulturni sklad, Nacionalni plesni
center v Bukarešti